Gepost door: kristofverschueren | 27/05/2012

4 honden op een rij

Honden zijn trouw aan hun baasje, dat wist ik al langer. Maar dat ze zo goed kunnen luisteren naar de bevelen van dit baasje, was opmerkelijk. Zo mocht ik de vier honden fotograferen van Fenna Isenborghs. Ik ontmoette haar in de dierenspeciaalzaak Hagim van Booischot waar ze werkt.

Als eigenaar van een jonge labrador waren we op zoek naar een kennel en een hondenhok. Via hun website www.hagim.com vonden we meteen alle informatie die we nodig hadden met een heuse online-shop. Geweldig. En Fenna gaf ons alle uitleg die we nodig hadden. De kennel staat nu te pronken in onze tuin.

De eerste foto is deze van haar dwergkees. Toch maar klein om voor de lens te krijgen, helemaal plat op m’n buik moest ik. Gelukkig waren de andere honden een paar maatjes groter en kon ik op een meer ergonomische manier verder werken.

Haar twee andere honden waren Austrian shepherds. De oudste luisterde als een robot, ongelooflijk hoe die honden de bevelen van hun baasje opvolgen: een beetje naar achter, links…. Bij de andere shepherd liep het iets minder vlot, die had het zo niet voor dat getuut en geflits. Na enkele pogingen hield die het voor bekeken en zijn grens van beheersbaarheid werd al snel overschreden. Geen paniek, ik had reeds enkele leuke plaatjes. Een paar foto’s meer was wenselijk, maar we respecteerden de wetten van de natuur.

De laatste hond was een Finse lappenhond. Persoonlijk had ik daar nog niet van gehoord maar ik ben dan ook geen ervaringsdeskundige in honden. Mijn kennis reikt niet veel verder dan de traditioneel bekende rassen die je hier en daar ziet rondlopen en huppelen, met of zonder baasje. Onze hond is mede om deze reden een labrador en is bovendien een enorme familiehond die door onze kinderen te pas en te onpas wordt benaderd en uitgedaagd voor een energierijk spelletje pak-mij-als-je-kan, of was het nu omgekeerd?

Het valt mij enorm op hoe die hond graag speelt en voortdurend komt aandraven met een speeltje in zijn bek met de vraag om dit weg te gooien. Het terugbrengen doet die met veel liefde en snelheid, al moet hij zijn landingsplaats soms nog wat fine-tunen.

Vier honden op een rij, vier verschillende achtergronden, vier supermodellen! Dit smaakt naar meer.

Kristof  –  www.lookit.be  –  Volg mij op Facebook


Plaats een reactie

Categorieën